tiistai 28. kesäkuuta 2016

Vähemmän järkevää toimintaa



Juhannus meni mukavasti mailla. Pääsin paljon ulkoilemaan ja kelitkin olivat
mahtavat. Sunnuntaina oli niin lämmin, että läähätin pariin otteeseen suu auki pellolla perhosten jahtauksen lomassa. Sitten alkoi vähän laiskottaa, ja mätkäisin itseni pariin otteeseen makuuasentoon ulkona.

Emäntä ei hirveästi tykännyt, kun keksin kiivetä sähkötolppaan. Minut kiskottiin hihnasta takaisin maankamaralle. Se tolppa oli tosi lupaavasti pellon laidassa, kuin tehty kissojen kiipeilypuuksi. Lauantaina keksin tuija-aidan vierestä jotain mielenkiintoista ja aloin vetää sinnepäin. Äkkiä sieltä lähti pinkomaan teini-ikäinen kettu, ja minä lähdin salamana perään. Olin tyrmistynyt kun ihminen ei päästänytkään flexistä irti. Joskus saan jahdata lintuja ja jänöstä flexi perässä kolisten. Minä olen kuulemma kettujen saaliseläin eikä päinvastoin. Sitten seurasi urputusta siitä, että talon entiset kissat eivät ikinä jahdanneet kettuja tai jäniksiä, ja olivat loistavia hiirestäjiä ja myyrästäjiä. Minun pitäisi pitäytyä lajityypillisissä kohteissa. Ihminen huokaili, että seuraavaksi koitan varmaan hyökätä hirven tai peuran kimppuun.

Eilen koitti sitten kotiinpaluu. Ilahdutin ihmistä hyppäämällä raapimispuuta apuna käyttäen katonrajaan kaakeliuunin päälle. Tämä on yli satavuotias möhkäle ja nykyisiä uuneja korkeampi, joten sen päällistä eivät eräät ylety siivomaan. Minä päätinkin kuopsutella ylhäällä oikein kunnolla. Joku ei  ilahtunut maahan putoavasta moskasta mm. todella isoja ja mustia "villakoiria" ja muuta todella inhaa kamaa. Sainpahan  myös likastettua itseni kunnolla, niin ja vähän tuli noettua turkkiakin. Tämä olikin uusi ja kiinnostava paikka.

3 kommenttia:

  1. Sähän oot oikein kunnon saalistaja! Kettuakin uskallat jahdata. Mä sain eilen vähän haistaa oravan häntäkarvoja, mutta karkuun pääsi.
    Hyvä, että käyt siivoomassa sellasia paikkoja, joihin ihminen ei ylety, ne tykkää kyllä, vaikka olevinaan ovat kiukkusia. Ainakin mä haluan uskoo niin.
    -Pena

    VastaaPoista
  2. Sullahan on ollut hauskoja toimintahetkiä :)

    VastaaPoista
  3. Wau mitä seikkailuja. Kyllähän nyt tuollainen Viggobatman yhden peuran päihittäisi helpolla. Kaakeliuuni kuulostaa tosi jännältä paikalta ja oli selvästi kissasiivouksen tarpeessa.

    VastaaPoista